De weg is vrij breed maar door het iets smaller te maken wordt zachter rijden vanzelfsprekender. Ook komt er daardoor meer ruimte vrij; net dat beetje meer om aan beide kanten parkeervakken te maken. Wanneer er aan beide kanten van de weg voor groen en parkeergelegenheid (door vakken) is gezorgd blijft de weg zelf vrij van geparkeerde auto’s wat veiliger en overzichtelijker is. Op deze manier is er ook mogelijkheid tot meer parkeergelegenheid. Dat is echt noodzakelijk, want aan het aantal auto’s verandert nou eenmaal niets.
Er kan gekozen worden de bomen die er nu staan deels te verplaatsen en aan te vullen door hogere vollere bomen die meer opvallen. Goed voor de vergroening in de buurt.
Zelf ben ik niet echt voor verkeersdrempels aangezien men na het nemen ervan toch weer optrekt maar het is wenselijk om beter aan te geven dat het een 30km zone is.
Wij wonen zelf aan het einde van de buurtlaan richting de prins Bernardlaan. Ook daar zijn meer parkeerplaatsen van belang. Bij ons voor is het ook wenselijk dat de groenstrook/ parkeerstrook goed verdeeld wordt zodat wij aan onze kant kunnen parkeren. Wij hebben bij ons huis geen gelegenheid tot parkeren behalve op de weg tegen de groenstrook aan of aan de overkant in de parkeervakken die geregeld bezet zijn.) De groenstrook blokkeert nu ons huis, dat kan echt praktischer gemaakt worden. Wij zijn erg voor een groene buurt, het kan niet groen genoeg en door het iets anders te verdelen is het beide haalbaar.